27 Ιουνίου 2015

Το Δημοψήφισμα και οι Ουρές στα ATM - αποκλειστικό





Σε αποκλειστική ανταπόκριση μια φωτογραφία από το αθηναϊκό κέντρο, αυτή τη στιγμή - και ενώ ορδές πολιτών περιμένουν στην ουρά του ATM. Μεταξύ εκείνων, αν είστε παρατηρητικοί, θα διακρίνετε και μένα. Απεγνωσμένα προσπαθώντας να τρυπώσω κάπως μέσα από τα κάγκελα, μη βρίσκοντας τον τρόπο, αγωνιώντας για την τύχη των επενδύσεών μου. Εν ανάγκη ίσως δαγκώσω κάποιον, μπας και χωθώ πρώτος και σώσω τα λεφτά μου, που απειλούνται.

Ασφαλώς τα κανάλια πρόσφεραν μεγάλα ποσά για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της αποκλειστικής αυτής φωτογραφίας, μπας και τη μοιραστούν με τους τηλεθεατές και σκορπίσουν ακόμα καλύτερα τον πανικό. Έρχεται, βλέπετε, η Συντέλεια του Κόσμου. Εκείνη που πρόβλεψαν πριν τόσους αιώνες, προφήτες και προφήτες. Αρνήθηκα όμως. Όλα κι όλα, έχω το δικαίωμα να σκορπίζω μόνος μου τον πανικό σε όσους διαβάζουν τη σελίδα μου.

Δημοψήφισμα; Δεν ντρέπεστε, κύριοι; Καλά δε καθόμουν στη φωλιά μου; Άνετος μέσα στο λαγούμι μου; Και τώρα με αναγκάζετε να έχω και ευθύνες από πάνω; Με αναγκάζετε να έχω και διλήμματα; Είστε σοβαροί; Πως θα σας βρίζω μετά, λέγοντας πως φταίτε εσείς για όλα - ενώ η γούνα μου είναι πάντα καθαρή ασφαλώς. Με φέρνετε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, να ξέρετε.

Ίσως προλάβω να σώσω τα λεφτά μου... και να αποδημήσω για κάποια άλλη χώρα, σκάβοντας ένα πελώριο λαγούμι. Εκεί που θα αποφασίζουν πάντα άλλοι για μένα, όσο εγώ έχω την ησυχία μου. Όπως όταν ήμουν παιδί. Τι καλά που ήταν τότε. Πάντα οι άλλοι έπαιρναν τις αποφάσεις. Εγώ δεν είχα λόγο να ανησυχώ για τίποτα, όσο εκείνοι φρόντιζαν για μένα.

Μα είναι πια αργά. Νομίζω πως μεγάλωσα. Έτσι μου λένε, δηλαδή. Κατάρα.


***


Υστερόγραφο: Η καταφυγή στο χιούμορ είναι αναγκαία κάποιες φορές. Σε περίπτωση που κάποιος τυχόν ψάρωσε, να προσθέσω πως η φωτογραφία είναι ψεύτικη.

Η πραγματικότητα τρέχει και μας αναγκάζει (ναι, λέω, "μας αναγκάζει") να τρέξουμε μαζί της. Δεν είναι κακό απαραίτητα. Ας ξεμουδιάσουμε και λίγο. Ανεξαρτήτως των συνεπειών του δημοψηφίσματος, η ατελείωτη αυτή κοινωνική ζύμωση που παρατηρείται (και θα συνεχιστεί τις επόμενες μέρες), τα άφθονα σχόλια, οι συζητήσεις, οι διαλεκτικές συγκρούσεις και η συμμετοχή... αυτά αποπνέουν δημοκρατία. Μια ιδέα δημοκρατίας, έστω. Και αυτό είναι καλό.

Επαναλαμβάνω - ανεξαρτήτως του διλήμματος και των συνεπειών του δημοψηφίσματος. Συνέπειες τις οποίες κανείς δεν μπορεί να ξέρει από πριν. Γνωρίζουμε μόνο το παρόν, κάθε φορά. Με βάση αυτό λοιπόν και τις εκτιμήσεις που κάνουμε, πορευόμαστε, λίγο βλέποντας, λίγο περπατώντας στα τυφλά...


Τουλάχιστον δεν μας κρατάει κανένας απ’ το χέρι.





16 σχόλια:

  1. Δεν μπορώ να καταλάβω κούνελέ μου
    πως η καταγραφή της άποψης του λαού
    μπορεί να μετατραπεί σε κατάλυση του
    συντάγματος και της δημοκρατίας....
    Έχουμε να δούμε πολλά...οι μέρες είναι πονηρές
    Ακου αυτό:
    https://www.youtube.com/watch?v=9yWyRdb2RLs

    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όμορφο τραγούδι, όμορφοι στίχοι. Εύλογο το ερώτημά σου, Ελένη. Πονηρές οι μέρες λοιπόν;... Με όσα ακούγονται και όσα θα ακούσουμε, ναι. Μάλλον είναι. Τουλάχιστον ας γνωρίζουμε ποιες είναι οι πηγές ενημέρωσής μας. Βλέποντας και κάνοντας... Σε χαιρετώ!

      Διαγραφή
  2. "Μια ιδέα δημοκρατίας"!
    Και μόνο για αυτό κούνελε σήμερα χαμογελώ!
    Καλή σου μέρα! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ήρθε η ώρα της ενηλικίωσης ενός λαού... Καλημέρα και καλό σ/κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι αγαπητή Πέτρα, αν και φοβάμαι πως αρκετοί επιθυμούν να μένουν πάντα παιδιά... Έχουμε δρόμο μέχρι να ενηλικιωθούμε, μα ας γίνει ένα βήμα τουλάχιστον. Να ευχηθώ και με τη σειρά μου ένα όμορφο ΣΚ!

      Διαγραφή
  4. Μπράβο, βρε Κούνελε!
    Απόλαυσα το κείμενό σου και το προτείνω μέσα από τη δική μου ανάρτηση!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Γλαύκη μου! Τους θερμούς μου χαιρετισμούς!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα σου Κούνελε......! Το θετικό σε όλη αυτή τη μεγάλη ιστορία που ζούμε είναι ότι η Πολιτική επανέρχεται στο επίκεντρο του διαλογισμού μας. Και αυτό είναι θετικό....! Μια κοινωνία βυθισμένη στον Νιρβάνα του life style εξωθείται πλέον να διαλογιστεί, να σκεφτεί, να συζητήσει διαλεκτικά, να ψαχτεί.
    Οπότε αναμένουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο το σχόλιό σου, Γιάννη. Η πολιτική (ως λόγος, ως συμμετοχή, ως παρέμβαση) βγαίνει απ' τα ερείπια, θαμμένη κάτω απ' τους σωρούς της τεχνοκρατίας, της οικονομίας, της διαχείρισης και του lifestyle... Είναι ένα βήμα. Χαιρετώ!

      Διαγραφή
  6. Άστα αυτά, κουνελάκι πονηρό! Είμαι σίγουρη ότι έκανες ανάληψη όλα τα καρότα σου και τα έκρυψες κάτω από το στρώμα σου, γι'αυτό και είσαι τόσο κουλ! Αλλά υπάρχει Θεία Δίκη: ή που θα χαλάσουν όλα αυτά τα καρότα προτού καταναλωθούν, ή που για να μη χαλάσουν θα τα φας όλα και θα σκάσεις! Άλλο ενδεχόμενο δεν υπάρχει.
    ΥΓ: Εννοείται ότι απόλαυσα και αυτή σου την ανάρτηση. Και τώρα, πάω να διαλογιστώ. Ευτυχείτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με πληγώνεις, Pippi. Δεν έπρεπε να το κάνεις αυτό. Χτυπάς σε ευαίσθητο σημείο, αποκαλύπτοντας τέτοιες αλήθειες. Δεν ξέρω ποιος σου ανέθεσε το σκληρό αυτό έργο, η Μέρκελ, ο Σόιμπλε, οι τραπεζίτες, ο Τσίπρας, οι αριστεροί, οι δεξιοί, οι καλλιεργητές καρότων ή μήπως οι θανάσιμοι εχθροί τους - όσοι καλλιεργούν ραπανάκια. Πάντως κάποιος απ' αυτούς.

      YΓ - Εις υγείαν!

      Διαγραφή
  7. Αναφέρεσαι και στις ζυμώσεις που θα προκύψουν και για μένα αυτό είναι το πιο σημαντικό! Έτσι μονάχα θα καταφέρουμε να αλλάξουμε κάτι, διαβάζοντας, συζητώντας και λατρεύοντας τη ζωή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα κύμα είναι, που με τη σειρά του φέρνει άλλα κύματα - και φυσάει ο αέρας στα πανιά και προχωράει το καράβι... Ασφαλώς σε άγνωστη κατεύθυνση, μα... προχωράει αν μη τι άλλο.

      Διαγραφή
  8. Πραξικόπημα! Πραξικόπημα! Το ακούσαμε κι αυτό στη Βουλή. Οκ από τα ΜΜΕ δεν περιμέναμε να πετάξουν και τη σκούφια τους. Ο κόσμος να δούμε πώς ανταποκριθεί στο κάλεσμα και το μετά θα φανεί.

    Να είσαι καλά Κούνελε!!! Βήμα, βήμα όλο και κάτι βγαίνει κάθε φορά. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια, ειπώθηκε τέτοιο πράγμα στη Βουλή? Τι άλλο θα ακούσουμε!! Πραξικόπημα η συμμετοχική δημοκρατία... παραλογισμός τύπου Όργουελ, πραγματικά.

      Όσο αφορά τη συνέχεια... βήμα βήμα και βλέπουμε. Εδώ θα είμαστε να τα λέμε, αν μη τι άλλο.

      Τους χαιρετισμούς μου αγαπητή Χριστίνα. :)

      Διαγραφή